Ingatlanszakértő

Igazságügyi szakértelem
- Magánszemélyeknek
- Vállalkozásoknak
- Közjegyzőknek
- Felszámolóknak
- Végrehajtóknak
- Biztosítóknak
- Önkormányzatoknak
Igazságügyi szakvéleményre az alábbi esetekben lehet szüksége:
- ingatlan értékesítését vagy vásárlását megelőzően
- házasság felbontása, házastársi közös vagyon megszüntetése esetén
- osztatlan közös tulajdon megszüntetése, un. "albetétesítés" esetén
- szomszédjogi perekben
- kilátásvesztés, intimitásvesztés, értékvesztés, nagyfeszültségű vezeték, mobil torony miatti ügyekben
- kisajátítással kapcsolatos ügyekben
- szolgalmi jogok bejegyzéséhez
- haszonélvezettel terhelt ingatlan értékének megállapításához
Magánmegrendelők esetében jellemzően a következő ingatlanokról készül igazságügyi szakvélemény:
- társasházi lakások
- családi házak
- ikerházak
- telkek
- üdülők
- mezőgazdasági földterületek, szántó, gyep ingatlanok
A szakvélemény készítésének folyamata a következő:
Amennyiben megkeresi cégünket, néhány információt kérünk az értékelendő ingatlanról, a rendelkezésre álló dokumentumokról és engedélyekről, valamint arról, milyen célra van szüksége a szakvéleményre.
A szakvélemény készítését megelőzően árajánlatot adunk. Az ajánlat tartalmazza a vállalási árat és a határidőt is. Az igazságügyi szakvélemény készítésének díjazása független az ingatlan értékétől, a vállalási ár az elvégzendő munkától függ.
Az ajánlat elfogadását és a megbízást követően kerül sor az ingatlan helyszíni szemléjére. A szükséges dokumentumok átadására általában a helyszíni szemlén kerül sor.
A szemle során részletes konzultációra van lehetőség.
A helyszíni szemle elvégzése után a rendelkezésre álló információk összegyűjtését és a szükséges konzultációkat követően készítjük el szakértői véleményünket.
Amennyiben a szakvéleményünk perben is felhasználásra kerül, úgy a Bíróság előtt is helytállunk szakvéleményünk tartalmáért.
Egyes esetekben javasoljuk, hogy keressen meg közjegyzőt és kerüljön sor közjegyző előtti nemperes eljárásban történő igazságügyi szakértői kirendelésre.
A szakvélemény készítéséhez általánosságban szükséges dokumentumok:
- tulajdoni lap
- térképmásolat
- helyszínrajz
- szintenkénti alaprajzok
- műleírás
- építési és használatbavételi engedély
- társasház esetén társasházi alapító okirat